August 6, 2009

My Make Up Collection...so far



kalau tengok budak sekarang yang belum have puberty , mereka lebih advance dalam bab-bab ni. (perempuan sahaja) errkk.. kalay ada lelaki yang bersikap sedemikian harap maaf. hehehe. bayangkan la sepupu aku (nama dirahsiakan) yang kecil tu pun dah tau lipstick nak pakai kat mana, eyeshadow nak yang kaler pink je. bila pilih colour blush nak yang warna terlebih girly je. bila apply mascara dah tau nak kedipkan mata biar cepat kering lepas tu tunjuk kat ibu dia. "mama, cantik tak Yasmin (nama sudah tidak dirahsiakan) pakai make up?". "cantik!", si ibu memuji.

"eh kau cakap orang kau pun sama kan?" tiba-tiba terdengar suara di benak fikiran anda

eh mana ada. aku baru je kenal benda-benda tu secara serius tahun lepas ^_^ . sebab utama pun sebab nak cover muka yang pucat disaat menghadapi ujian getir. baru tu la aku belajar cara itu ini dari youtube la, majalah, website, dan selalu try and error. hehe. hurm. setahun la jugak aku selalu menghabiskan duit aku beli benda ni. haih (-_-")




hah! dah tak payah nak puji make up case aku comel. hehe =p. barang free weh. door gift rumah orang kahwin. hehe



1. silkygirl duo eye shadow 17 flushed maple
2. silkygirl duo eye shadow 16 mocha latte
3. silkygirl duo eye shadow 18 marine apricot
4.elianto shimmer eye shadow 33 toasted orange
5.elianto shimmer eye shadow 44 blushing pink
6.elianto shimmer eye shadow 03 summer silver
7. maybelline eye studio brow definist 01 dark brown
8. silkygirl 2-way foundation 03 medium

9. in2it long wearing brow liner EBT o1 all black (menyesal beli)
10. kate loose eye shadow blue colour
11. silkygirl moisture gloss lipcolor 05 sweetie pink
12.silkygirl moisture gloss lipcolor 10 pretty peach
13. rimmel mirror shine lipgloss 194 love stuck
14 silkygirl moisture gloss 10 vintage rose
15. majolica majorca lash expander frame plus mascara (favourite)
16. silkygirl lash prism 01 black

17.nivea caregloss and shine
18. vaseline intensive care - lip essence advance (petroleum jelly)
19.elianto one touch blusher 04 peach pink (menyesal beli)
20. silkygirl blusher 02 dune rose
21. maybelline clear smooth mineral blush w01 true peach with free baby kabuki brush (favourite)

22. elianto medium eye shadow brush
23. silkygirl long wearing eyeliner 01 black black

fuh. rasa macam beauty blogger pulak bila terlampau rajin nak listkan satu-satu item thuh. (lap peluh kejap). mungkin sebab aku selalu excited bila surf beauty blog yang selalu post entri macam ni. hehehe. (-_-") eh jangan mengutuk! ini memang perangai sebenar perempuan.

hurm. banyak jugak aku membazir duit beli semua ni. tapi guna hanya 4, 5 barang je. haih. sebab tu aku dah berazam takkan beli lagi kalau tak perlu. huhu.

hurm. k la. stop kat sini. oh. ada benda penting nak bagitau. hurm. esok je la.




post signature

3 doll(s) gossip-ing:

Amalina Ali Al Aydrus =) said...

lps ney dh blh make-up kn syarifah dh. dh boley dh tuu. heheheh

shhnz said...

bagus ar ko.
mcm nak bkk kedai jek.
ats meja 'solek' aku ade satu sikat,dettol hand sanitizer,botol perfume britney kosong and x kosong,satu lip gloss,bedak johnson baby and minyak kapak.hahaha.

dAyah said...

syarifah>>

eh boleh aje..hehe


shahnaz>>

wah wah. teringin aku nak tengok ko pakai full make-up weh. sangat teringin. mesti cantik dan comel. ^_^

earning i dah meningkat ke RM1.75 =D sila click dahulu sebelum gelak beramai-ramai T___T
 

Blog Template by Hidayah Aziz