March 20, 2009

the history of my birth



i know i know. i'm getting old! but who cares? being 17 is not a bad thing. haha. so sempena birthday aku hari ni and tahun ni.. jeng jeng jeng...aku nak share ngan korang2 sume about history of my birth.

date: dunno but exactly in 1991
place: lahad datu, sabah.

mak aku pregnant. pastu jumpe la doktor kat klinik. tp doktor tu cakap aku ni bukan janin tapi hanyalah darah beku. so doctor thuh suntik ubat hormon untuk keluarkan darah thuh. pastu mak aku pon blk.

few days later, mak aku jumpe doktor lain sbb darah tak kuar2 pun. pastu doktor thuh ckp yg mak aku ni sebenarnya pregnant. doktor thuh suggest gugurkan je sbb kalau lahir pun aku maybe cacat fizikal sbb DNA dah rosak. tp sbb mak aku sayang aku..*ceh ceh* go on je and berserah kepada takdir.

20 march 1992, Friday morning.

yeay! aku dah nak keluar ni. ehehe. mak aku pun dibawa ke klinik berdekatan. tp doktor kat sana tak leh nak wat. so kene bwk gi hospital besar. lahad datu ni area pendalaman so tau2 je la jalan dia mcm mane. kereta2 biasa mane boleh masuk. coz kene redah sungai segala mcm. so mak aku pun dibawa naik land rover..dlm thuh ade sorang doktor filipina tngah tunggu mak aku.

dlm perjalanan thuh, mak aku dah x leh tahan sebab kereta thuh asyik goyang2 kuat sgt..*jalan berbatu-batu* sebelum keluar, ade ke doktor tu ckp aku x de kepala! mak aku dah cuak dah..hahaha. skali aku pun keluar...sempurna fizikal dan mental. alhamdulillah. tp aku mase thuh x menangis tau. muka pun dah biru sangat2. pastu aku diberi CPR....hidup la aku smpi sekarang. hahaha. aku lahir dlm land rover ok! x sempat pegi hospital pun..terus patah balik rumah. teehee

p/s: ade sorang prof ni ckp maybe aku sakit ni sbb DNA aku rosak and immune system dah x perfect dah...tp ni sume takdir. aku terima dgn hati terbuka. =)

anyway, thanks la kepada sape2 yang wish aku..jangan lupa doakan aku panjang umur ok??!

sweet17,
dayah.

4 doll(s) gossip-ing:

shhnz said...

yeah!!!yeah..
dayah dah tua!!!

dAyah said...

tua umur tapi muda lagi!!
hekhek.
p/s: i'm still ur junior shahnaz!

shhnz said...

tu junior dr segi lain..
ikut kelahiran mu,
kamu senior,
haha

Anonymous said...

Haloo!...just drop by...ngehehe! kita serupa~, kita da tua~... lalalala~~~ - Maria *(^0^)*

earning i dah meningkat ke RM1.75 =D sila click dahulu sebelum gelak beramai-ramai T___T
 

Blog Template by Hidayah Aziz