April 1, 2009

holiday in pulau langkawi [part 1]

okay here we go. my family and i went to pulau langkawi again. i'm not sure how many times i came here. kali terakhir cuti-cuti kat sini masa tahun lepas. actually percutian pendek ini tidak ada sama sekali dalam perancangan dan bajet keluarga2009. maybe because of my mom la kot. mak aku dah mula terbayang pinggan-pinggan mangkuk correlle, luminarc, vision and etc. masa dalam perjalanan. itulah dia orang perempuan. *ok. aku pun perempuan. tapi belum ditahap gilakan pinggan mangkuk! ehehe*. destinasi pertama kitaorang adalah Sungai Petani. makan tengahari dulu. yang best nye kat sini makanan yang dijual sangatlah murah dan sedap-sedap belaka sehingga menjilat kesepuluh jari jemari.
then perjalanan diteruskan. pukul 2.30, kami tiba di universiti utara malaysia (UUM). terus check-in kat asrama kakak aku. eh eh. hanya menumpang untuk solat sahaja. pukul 4 lebih, kami teruskan perjalanan menuju ke jeti kuala perlis. kelajuan kereta hampir mencecah 130 km/h disebabkan terlampau takut tiket feri habis. memang sangat adventure sungguh semasa dalam KURO. banyak betul cabaran sebelum naik feri. ok yang itu aku malas nak cerita.
and finally here we were in pulau langkawi!

disebabkan vacation ini tidak dirancang, kami telah meminta bantuan ejen untuk mencari tempat tinggal and kereta sewa. *ok. sebenarnya ejen ni yang terhegeh-hegeh nak tolong kitaorang. hoho* harga yang ditawarkan sangatlah murah dan keselesaan adalah dijamin. so my mom just agreed aje la. tempat penginapan kami selama satu malam adalah di the green hill hotel. *eh eh. bukan hotel. tipu je nama dia thuh. sebenarnya motel tapi macam chalet.* keadaan chalet itu amatlah daif sekali. huhu. tapi sangatlah cantik dan strategik lokasinya! betul-betul berada di belakang bukit dan betul-betul di tepi pantai. yang paling best dapat la berjiran kejap dengan minah-minah saleh and mat-mat saleh yang handsome. hekekeke. sampai-sampai je aku jakun sekejap tengok pantai. indahnya ciptaan allah. rasa nak terjun terus aje tapi disebabkan dah nak marghrib, terpaksa la lupakan seketika. sempat la jugak tengok matahari nak terbenam.

aktiviti malam tu hanya makan malam dan tidur untuk mengumpul tenaga untuk keesokan hari. shopping time! weehee.

aku yang comel berdiri di hadapan chalet dan pantai Chenang.

nanti sambung balik,

dayah.

0 doll(s) gossip-ing:

earning i dah meningkat ke RM1.75 =D sila click dahulu sebelum gelak beramai-ramai T___T
 

Blog Template by Hidayah Aziz